دیزان

روستای دیزان

دیزان

روستای دیزان

عملیات گازرسانی به شهرستان طالقان دهه فجر امسال آغاز می شود


شانا _ گروه گاز: یعقوب علی حسین نیا از انتخاب مشاور برای مطالعه پروژه گازرسانی به شهرستان طالقان خبر داد و گفت: هم اکنون مطالعات مهندسی پایه این طرح آغاز شده است.

او همچنین از آغاز عملیات اجرایی شهرستان طالقان تا دهه فجر امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی گاز ایران، قرار است تامین منابع مالی پروژه گازرسانی به شهرستان طالقان (100 میلیارد تومان) از بخش های داخلی به صورت وام دریافت شود.

مهندس حسین نیا با بیان این که گاز طبیعی شهرستان طالقان از خط لوله تقویتی میان استان قزوین و منطقه آبیک (کارخانه سیمان آبیک) تامین خواهد شد، ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی گازرسانی به این شهرستان از زمستان سال آینده اجرایی شود. 

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: بر اساس پیش بینی ها، برای گازرسانی به شهرستان طالقان می‌باید خط لوله‌ای به طول 40 کیلومتر و به قطر 12 اینچ با فشار عملیاتی هزار و 50 پوند بر اینچ مربع احداث شود که توانایی انتقال روزانه 5/0 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز را داشته باشد.

به گزارش شانا، شهرستان طالقان در 120 کیلومتری استان تهران واقع شده و از به هم پیوستن چهار منطقه شهرک، گلینک، کولج و پرده سر تشکیل شده‌ است که شهرک به عنوان هسته اصلی آن به شمار می آید.

شهرستان طالقان به لحاظ قرار گرفتن در رشته کوه‌های البرز میانی دارای آب و هوای کوهستانی و ییلاقی است، به همین دلیل دارای جمعیت فصلی بوده و در تابستان جمعیت آن به بیش از ۱۲ هزار نفر می‌رسد؛ جمعیت ثابت این منطقه حدود پنج هزار نفر است.

شهرستان طالقان با مساحت حدود هزار و 200 کیلومتر مربع بیش از ۸۰ روستا دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد